ماشا آلالیکینا

  

ماشا آلالیکینا ،مانکن، هنرپیشه و خواننده مشهور و تازه مسلمان روسی در بیست و هفتم آوریل سال ۱۹۸۳ میلادی در شهر مسکو به‌دنیا آمد. 

  

او در مورد علت مسلمانی خود می گوید :  

 

من 2 سال بعد از مسلمان شدن همسرم اسلام را پذیرفتم، سوره حمد و نماز خواندن را از طریق سایت یاد گرفتم، ولی در ابتدا به آن عمل نکردم (و از این بابت تاسف می خورم) ، تا اینکه یک روز به من خبر رسید یکی از صمیمی ترین دوستانم در بیمارستان شهری دیگر به کما رفته است، نمی دانستم چه کار کنم، از دست من کاری برنمی آمد، اما باید کاری می کردم، ناخودآگاه شروع به نماز خواندن و دعا کردن کردم و برای اولین بار از خداوند کمک خواستم، تا اینکه روز بعد دوستم که از کما بیرون آمده بود با من تماس گرفت و گفت: ازت ممنونم، من تو را در حالت کما دیدم، خیلی به من کمک کردی. در آن لحظه بسیار گریستم زیرا این اولین باری بود که از خدا چیزی می خواستم. 

 

او همچنین معتقد است :

 

  "اگر نمی‌توانی درباره خدا فکر کنی، حداقل سعی کن خودت را فراموش کنی". این همان اسلام است.

 

اگر علاقه دارید کسی را به اسلام دعوت کنید فقط لازم است به او پیشنهاد کنید که بیندیشد و به ندای قلبش گوش دهد چون در صحرای اشباع شده از اطلاعات، او به جای گمراه شدن در انحرافات دانشمند نماهایی که گمراهانی همانند خود او  به وجود می‌آورند،  بسیاری از نداهای باطنی را خواهد یافت که بدون اجبار به دنبال آنها خواهد رفت. 

 

انسان به طور ناخودآگاه به چیزهایی احساس تعلق می‌کند، به همین خاطر است که خودمان را وقف هنر، زن یا مرد می‌کنیم، شاعر مورد علاقه‌مان، چینی ژاپنی، بازی شطرنج و نواختن گیتار را به اصطلاح  می‌پرستیم، سپس با حقارت نگاه می‌کنیم و لبخند می‌زنیم. "نماز خواندن" برایمان مضحک و یک نوع خرافه پرستی و تعصب است. ولی خریدن هر روز روزنامه "Sport Express" ، خواندن آن در مترو از صفحه اول تا صفحه آخر، حفظ کردن اسامی تمام فوتبالیست‌ها، بررسی محتوای آن ، آیا اینها احمقانه به نظر نمی‌رسد؟  

 

پ.ن : به ماشای عزیز تبریک می گوییم و از خداوند متعال از این بابت سپاسگذاریم، با امید به آنکه خداوند نور هدایت را در قلب تمامی انسانها روشن کند...

نظرات 15 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ب.ظ

خوشا به سعادت او

واقعا،،،، خدا او را به حال خویش رها نکرد ..........

امین شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:58 ب.ظ

سلام
به شخصه فکر میکنم آنها که مسلمان می شوند از دور آتشی می بینند و جذب نور و گرمتیش می شوند و سرگرم شعارهایش
اما نمی دانند اسلام آتشی است که حتی به خاکستر خود هم رحم نمی کند
موفق باشید

سلام بر شما، نمی دانم اسلام با شما چه کرده که نظرتان این است!

مهدی دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:58 ق.ظ

از زحمتی که برای این سایت می کشی ممنونم و خدا کمکت کند
برای منم دعا کن

سلام و ممنون از حضور و نظر شما، ملتمس دعا

قاصدک دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ

اسلام دین خوبیه اما بسیار بسیار بسیار بسیار سختگیر

سلام، درسته، اما نباید از یاد ببریم که بهشت را به بها می دهند نه به بهانه...

زهرا سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام
دوست عزیزی که گفتی اسلام سختگیره
این طور نیست،به این فکر کن که خدا هیچ نیازی به بنده اش ندارد اما او را آفرید، هدایتش کرد و برای این هدایت به او پاداش می دهد
اخه کجا همچین چیزی پیدا می کنی،اگر هم سخته واسه خاطر اینه که خدا نخواسته هیچ حکمی که بنده اش رو به کمال می رسونه ازش دریغ کنه، دوست عزیز حتما راجع به خدا بیشتر مطالعه کن که بدونی چه قدر بنده اش رو دوست داره

سلام و ممنون به خاطر حضور و پاسخ های خوبتان....

زهرا سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام ، دوست عزیزی که گفتی اسلام آتیشه!
نه برادر خوبم این طور نیست،اسلام همان نور خداست که نمی سوزاند و اگر کسی سوخته در هیزمی سوخته است که خود با عمل خویش برای خود جمع کرده! البته من نمی دونم منظور شما چیه و از چی ناراحتی! اما مطمئن باش که اشتباه می کنی و اگه سوختی از جای دیگه بوده ، خدا امن ترین پناه بنده هاشه،همونی که هر چی بهش بگی گوش می کنه،به هیچ کس نمی گه،و اگه صداش کنی جوابتو می ده به شرطه اینکه خودش رو صدا کنی نه تصور غلطی رو که از اون داری ،به شرطی که درست و با معرفت صداش کنی،اتفاقا اگه می خوای نسوزی بهش پناه ببر!

دوستانه سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام
اتفاقا آدمهایی مثل ماشا آلالیکینا بیشتر سختی می کشن تا مسلمون بشن ما که از اول مسلمون به دنیا اومدیم
البته بستگی داره آدم سختی رو چی بدونه!
اون با معرفت مسلمون شده به خاطر همین عاشقه خداست اما ما که فقط خودمون رو می بینیم در نتیجه به اسلام می گیم آتیش!
آق امین، آخه داداش من! ما وجودمون پوچه و زمانی به وجود میایم که محو خدا بشیم، ما فقط جسمیم که روحمون از خداست،باشه! قبول!

فیروز چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ

بنام خدا

اگر قدمی برای خدا برداریم توفیق هدایت را پیدا میکنیم ترجمه دعای کمیل را به محقق علوم دینی مسیحی امانت دادم تا نظرش را بگوید.
تمام دعا را با دست نوشته بود. میگفت زیباترین دعائی است که به عمرش دیده است.

سلام و ممنون از حضور و نظر خوبتان، موفق باشید...

سید مصطفی پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:16 ق.ظ

سلام اسلام دین و قوانینی است که انسان را به کمال انسانیت پاکی و محبوبش میرساند تنها عشق خدا است ودگر عشق ها مجازی برادران و خواهران پاک و مسلمان در هدف خود پایدار باشید و خدا را بخاطر خودش بپرستید من خودم خدا را بخاطر خودش می پرستم و ارزوم دیدار خدای پاک و ارزو میکنم که ای خدا اگر خودت را در بهشت به بندگانت نشان میدهی مرا به بهشت ببر و اگر خودت رادر جهنم به بندگانت نشان می دهی مرا به دوزخ بر در ضمن اقای امین نظر شما از بی ایمانی و ضعف ایمان است اگرمن تمام زندگی ام را هم ازدست بدهم بازهم بندهی گناه کار و مهتاج خداوند هستم و وجودم را که هیچ ارزشی ندارد در رهش فدا میکنم

ممنون از حضور و نظر شما...

محمد مهدی بیانی جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ق.ظ http://rastrah.blogfa.com

سلام در پاسخ «قاصدک»:در قرآن آمده که«لایکلف الله نفسا الا وسعها»ومفهومش اینه که خداوندمتعال تکلیفی بیش از توانایی انسان ازش نمی خواد،آیا دینی که از شما بیش از تواناییتون نمی خواد سختگیر هست؟از ادمین عزیز خواهش میکنم کلمۀ "درسته"در پاسخی که به «قاصدک»دادن رو اصلا کنن.ممنون از حوصله شما.

سلام و ممنون از حضور و توجه شما...

کامراد جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:47 ب.ظ

بین مسلمان های خارج از کشور و داخل کشور فرق است ... در ایران

خرافات را قاطی اسلام کردن...اما در خارج از کشور نه...به همین

دلیل امین عزیز گفته اسلام به خاکستر خودش هم رحم

نمیکنه...ولی مالکوم ایکس نظری جز نظر هایی شبیه به امین عزیز

داره ، فیلمشم که معروفه...آنها میرن تحقیق درباره دین ، میشن

مسلمان...در ایران کودکان متولد میشوند آن ها هم میشوند

مسلمان...فرق کجاست؟ اون که درباره دین اسلام تحقیق کرده ،

مسلمان شده ... اما آن کودک مسلمان زاده شده...روزی فردی که

مخالف اسلام بود گفت برو تاریخ رو بخون...گفتم تاریخ را نگاه کردم

دیدم : در آن هم به نفع سخن گفته...هم به ضد...حالا کدوم درسته؟

تاریخ رو پیشونیش یک ننگه بزرگه و اون ننگ هم معروف هست و اون

ننگ این هست...تاریخرا فاتحان مینویسند...بحث ادامه پیدا کرد گفت

تو خودتو گول میزنی...گفتم پس بیا یکبار مرور کنیم ... تو در باره ی

تاریخی سخن میگویی که حتی نمیدانی چهره کاتبش چگونه بوده...آیا

راست نوشته یا دروغ گفته...آیا بنده دل بوده یا حقیقت...آیا چماغ بر

سرش بوده که تاریخ را اِینگونه بنویس یا نه...و از همه مهمتر آیا

تحریف کرده اند نوشته اش را یا نه...در حالی که من از دینی سخن

میگم که اثرش را در وجودم ، در زندگیم دیدم...دینی که شرف را

یادورم شد...دینی که گفت به مظلوم کمک کن حتی اگه به دین تو

نباشه... . ولی باز حرف خودش رو میزد ... به هر حال بحث

محترمانه تمام شد... . من توقع ندارم که جهان مصرفی حجاب رو

بخواد فبول کنه و تعجب نمیکنم که یک فردی که مخالف اسلام هست

ادعا کنه حجاب یعنی زنده به گور کردن زن!!!!!!!! چون اگه غیر از این

بگه خودش از بین میره طرف داراش از بین میرن. اما من توقع دارم که

یک دختر و پسر مسلمان وقتی با هم صحبت میکنند به درب و دیوار و

زمین نگاه نکنند...مسلمان باشند نه مسلمان زاده...و همین طور

توقع دارم که در ایران آزادی باشه ... هر که خواست مسلمان باشه،

مسلمان باشه،هر که خواست مسلمان نباشه ، مسلمان نباشه ،

زیرا ما در دینمان که اسلام هست لا اکراه فی دین داریم (هیچ

اجباری در دین نیست). به امید آن روز...که در کل دنیا توحش بمیرد

و بد دینی ریشه کن شود...از وبلاگ شما بسیار بسیار بسیار

سپاسگذارم

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

یک سرباز یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:42 ق.ظ

باسلام
فقط اینجا اومدم تا از مسئولین این سایت و از تمامی دوستان بازدید کننده از این سایت خسته نباشید و تشکری کرده باشم
حق پشت و پناهتون

سلام و ممنون از حضور و نظر ارزشمند و لطف شما، حق نگهدار شما...

جابر جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:42 ق.ظ

با سلام
دین اسلام براساس فطرت انسانها بنا نهاده شده،رجوع به فطرت و زدودن غبار غفلتباعث روشنی دل و رسیدن به معشوق ازلی است.

سلام، بله همینطور است، ممنون از شما...

جستجوگر شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:37 ب.ظ

سلام
لطفا منبع این مطلب را بنویسید
بازنسر این مطالب مشکلی ندارد؟

سلام و ممنون از حضور شما... نخیر با ذکر منبع بلامانع است...

امید به زندگی شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:40 ب.ظ

اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد