یوسف اسلام

 

 

کت استیونس، در سال ۱۹۴۸ در لندن و از پدری یونانی  و مادری سوئدی متولد شد. او هنرمند برجسته موسیقی پاپ در ده 60 و 70 میلادی بود و در اواخر دهه 70 پس از گرایش به اسلام، نامش را به یوسف اسلام تغییر داد. 

 

او در مورد علت مسلمانیش اینطور می گوید که : 

 

18 ساله بودم که یک روز تصمیم گرفتم به دریا برای شنا بروم و کسی هم به من نگفت الان وقت مناسبی برای شنا نیست، تا اواسط دریا شنا کردم و احساس بسیار خوبی داشتم، دیگر تصمیم گرفتم که برگردم، اما نمی توانستم، موج ها به سمت من می آمدند و مانع رسیدنم به ساحل می شدند، مانند سنگ سر جای خود ایستاده بودم، به نظرم رسید که شاید کار خدا باشد، گفتم: خدایا اگر مرا نجات دهی از این پس برای تو کار خواهم کرد، با یقین و بدون هیچ تردیدی این حرفها را می زدم و می دانستم قدرتی وجود دارد که به من کمک خواهد کرد، ناگهان موج کوچکی از پشت به سمت من آمد، این همان معجزه بود، انرژی خود را به دست آوردم و توانستم شنا کنم تا به ساحل رسیدم، زنده بودم،،،،،،،،،،،، بعد از آن باید چه می کردم؟؟ 

  

بعد از آن معجزه، یوسف اسلام سعی کرد دینی را بیابد که مناسب احوالش باشد، او با «بودیسم» شروع کرد. تائو، ستاره‌شناسی و حتی طالع‌بینی! اما سرانجام وقتی برادرش نسخه ای از قران را به او داد، آنچه دنبالش بود را یافت.  

 

"قرآن را باز کردم... دیدم با بسم الله شروع شده. جلد آن را نگاه کردم اما نام مولف بر آن نوشته نشده بود. سعی کردم کوچکترین اشتباه در آن بیابم اما نیافتم بلکه برعکس در کمال یکپارچگی و انسجام... و با اسلام آشنا شدم" 

 

در آن زمان او هنوز هم مشهور بود و موسیقی را رها نکرده بود. او متوجه شد که نمی‌تواند تعادلی را بین کارش و مذهبش برقرار کند.
 

او می‌گوید: «دانش و الهامی که در من به وجود آمده بود، با سبک زندگی من متفاوت بود. من می‌خواندم تا بدانم کیستم. خودم را پیدا کنم. اما حالا خودم را یافته بودم. آیا باز هم باید بخوانم؟». پس از آن تا 20 سال دست به گیتار نزد و شروع به عمل کردن به عهدی که با خدا در ساحل مالیبو بسته بود کرد. 

 

او سپس با «فوازی علی»، یک مسلمان معتقد ازدواج کرد و هم‌اکنون دارای پنج فرزند است.   

 

 

پ.ن : به برادر یوسف اسلام برای پایبندی به عهدی که با خدا در دل دریا بست، تبریک می گوییم و برای او از خداوند متعال توفیقات روز افزون می طلبیم.

نظرات 4 + ارسال نظر
ریحانه جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ب.ظ http://135-fatima.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
واقعا وبلاگ جالبی داری
دستت درد نکنه عیده ی جالبیه
موفق باشی

سلام و ممنون از نظرتان.....موید باشید

مهدی دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:02 ق.ظ

از خودم خجالت می کشم
این آدم چه روح بزرگی داره

و او می تواند الگوی خوبی برای همه مسلمانان باشد...

مجنون سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:14 ب.ظ http://da3tanekotah.blogsky.com

نظر لطف تونٍ

شما هم وبلاگ خوب و اموزنده ای دارید

یا حق

ممنون ...در پناه خدا

بهمن سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 ب.ظ

الله اکبر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد