کریم عبدالجبار

 

 

فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر، در 16 آوریل 1947 در منهتن نیویورک به دنیا آمد، وی پس از پذیرفتن دین اسلام، نام خود را به کریم عبدالجبار تغییر داد. 

 

کریم عبدالجبار بسکتبالیست مشهور تیمهای میلواکی باکس و لس آنجلس لیکرز است که هم اکنون از بسکتبال خداحافظی کرده و در پلیس امنیتی آمریکا استخدام شده است.  

 

اندکی در مورد اسلام آوردن او: 

 

عبدالجبار اولین بار بواسطه ی حماس عبدالخالص، طبل زن سابق موسیقی جاز و اولین مبلغ مذهب حنفی در شهر واشنگتن، با اسلام آشنا شد. به گواهی خود او، او بگونه ای بار آمده بود که مسئولیت های سنگینی مانند، مربی و معلمی را بپذیرد و با همین روحیه تعالیم عبدالخالص را مو به مو دنبال می کرد. و به همین خاطر ،به زودی آموزه های عبدالخالص او را بواسطه ی مطالعه قرآن کریم و نیز فراگیری عربی به چالش کشید. و در سال 1973 به لیبی و عربستان سعودی مسافرت نمود تا زبان عربی را بهتر آموخته و دین اسلام را در مهد آن بیاموزد. 

 

عبدالجبار خود را یک آمریکایی آفریقایی تبار می داند که مسلمان است. وی ایمان به یک هستی برتر و درک خود را از اینکه حضرت محمد(ص) پیامبر خدا بوده و اینکه قرآن کریم آخرین وحی خداوند است، اذعان می دارد. 

 

او همچنین در اعتراض به تحمیل شدن آئین کاتولیک از سوی پدرانش به وی، تاکید می ورزد که بچه های او در انتخاب عقیده ی خود آزاد هستند. 

 

کریم عبدالجبار، به نوبه ی خود، مسئولیت زندگانی نیکو بر پایه ی اسلام را می پذیرد و باور دارد که دین اسلام توانایی برآوردن نیازمندی های قهرمان حرفه ای بودن در آمریکا را داراست. 

 

پ.ن : به برادر کریم عبدالجبار نیز به خاطر قدم نهادن در این راه تبریک می گوییم...و پروردگار را سپاس و ستایش سزاوار است که از شقاوت الحاد و تردید، در پناهش ایمن مانده ایم و به دولت یکتا پرستی و حق بینی راه یافته ایم.

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:03 ب.ظ http://javidislam.blogfa.com

سلام. کارتون خیلی ارزشمنده و مفید. من هم تحقیقاتی در مورد تازه مسلمونها دارم و مدیر بخش رهیافتگان سایت باشگاه جوانان شیعه و مسیحی(http://ngoic.ir/forum) هستم. در سایت ما می تونید موارد خیلی زیادی از این موارد رو ببینید.

سلام ممنون از حضور و نظرتان، نظر شما باعث دلگرمی ماست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد