محمد علی کلی

 

 

کاسیوس مارچلوس کلی مشهور به محمد علی کلی، در 17 ژانویه 1942 در ایالات متحده به دنیا آمد. او  یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است. پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد.  

 

ماجرای مسلمان شدن او: 

 

ماجرای مسلمان شدن کلی، از زمانی رقم خورد که او در مسابقه ای در آستانه شکست خوردن از رقیبش بود، و در حالی که کلی، نقش بر زمین شده و داور مسابقه شمارش معکوس می گفت، یکی از هواداران کلی که یک مرد مسلمان ایرانی بود، از کلی خواست که کلمه "یا الله" را تکرار کند.کلی، بعد از تکرار "یا الله" به طرز معجزه آسایی جان تازه ای گرفت و رقیبش را شکست داد.بعد از پایان مسابقه از آن مرد درباره" یا الله" و ماجرا پرسید، و وقتی مرد برای او توضیح داد کلی، تصمیم بر مسلمان شدن گرفت. 

 

گرایش او به اسلام زندگیش را تا حد زیادی تحت شعاع قرار داد و حتی تعالیم دینی کسانی که تحت رهبریشان بود اورا واداشت تا قرآن را با جدیت فرا بگیرد و او همچنین کم کم این ذهنیت را که سفید پوستان از شیاطین هستند و زاییده تفکرات تبعیض نژادی بود به فراموشی سپرد و یاد گرفت که مردمان جهان از هر رنگ و ملیتی که باشند، همنوع هم هستند و باید در این دنیا خود را برای زندگی در دنیای دیگر آماده کنند. 

 

پ.ن: تشرف محمد علی کلی را نیز به اسلام تبریک می گوییم و از خداوند بزرگ می خواهیم که "گردن ما را جز به درگاه خویش، در برابر هیچ کس فرو مکش".

نظرات 3 + ارسال نظر
سرباز انقلاب یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:33 ب.ظ http://sarben.blogfa.com

جمع آوری دیش های ماهواره از راههای محیر العقول+ عکس را در سرباز انقلاب ببینید

آمون دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:14 ب.ظ http://the7lovecity.blogfa.com/

چه هدف قشنگی دارید
معرفی تازه مسلمانان
خیلی خوب و عالیه
موفق باشید.

سلام ممنون از حضور و نظرتان... شما هم موفق باشید.

بنده خدا چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ب.ظ

انشاءالله خداوند دراین ماه مبارک به شما توفیقات روزافروز عنایت فرماید.التماس دعا

سلام ممنون از شما، ملتمس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد