مارگارت مارکوس

   

 

مارگارت مارکوس، محقق آمریکایی، در 23 می 1934 در نیویورک به دنیا آمد، او تاکنون بالغ بر 30 جلد کتاب در مورد تاریخ و فرهنگ اسلامی به رشته تحریر در آورده است. وی تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه نیویورک ادامه داد و پس از بررسى درباره ى آیین مترقى اسلام و قرآن در 24 می1961 به وسیله انجمن تبلیغات اسلامى مقیم آمریکا رسماً به دین اسلام مشرف شد، و پس آن نام خود را به مریم جمیله تغییر داد.  

 

او در مورد علت مسلمان شدنش اینطور می گوید:  

 

در حین تحصیل مریض شدم و مدت دو سال در بیمارستان بسترى شدم، در آنجا بود که نذر کردم خوب شوم تا زودتر به اسلام و مسلمانان ملحق شوم. بیمارى من به طور غیر منتظره بهبودى یافت و پس از مرخصى از بیمارستان در شهر نیویورک در به در به دنبال جستجوی فرد مسلمانى  پرداختم و با شریف ترین افراد مسلمان بر خوردکردم و با کمال افتخار اسلام آوردم.  

  

 او همچنین اظهار دارد که:  

 

من به اسلام بسیار علاقه مندم و همچنین به تاریخ تمدّنى و سیاسى آن از آغاز تا عصر حاضر، و تمام معلومات و اطلاعاتى را که درباره ى ایمان و عقیده در مذهب مقدّس اسلام به دست آورده ام شخصاً تتبع کردم. وقتى در پاکستان اقامت گزیدم مقالاتم در نشریه هاى محلى به زبان انگلیسى و اردو انتشار یافت. و همچنین در فواصل معیّنى در مجله هاى هندوستانى منتشر شد.و شوهر من محمد یوسف خان از فوریه 1966 مقالات مرا به صورت کتاب در آورد. 

 

پ.ن: تشرف مریم جمیله عزیز به اسلام را ارج نهاده و به او تبریک می گوییم، و از خداوند متعال خواستاریم تا بینشی به بندگانش اعطا کند تا روز به روز بر شمار مسلمانان جهان افزوده شود... 

 

باز نشر این مطلب در پایگا اطلاع رسانی جام نیوز

نظرات 2 + ارسال نظر
زینب یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ق.ظ

خدا قوت

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

جام نیوز سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ق.ظ http://www.jamnews.ir

با سلام.مطلب شما در سرویس جام بلاگ سایت جام نیوز منتشر گردید.
کد لینک خبر :
http://jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=46235&Serv=37

سلام و ممنون از لطف شما...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد