لیلا حسین

 

 

لیلا حسین، زن تازه مسلمانی است که به خاطر شیفتگی به زیبایی حجاب، از دین یهودی به اسلام مشرف شده است. 

 

او در مورد علت مسلمان شدنش اینطور می گوید: 

 

من 6 سال پیش مسلمان شدم، در جامعه ای بهودی نشین زندگی می کردم، خیلی برایم سخت نبود که به حجاب کامل روی بیاورم، ولی اشخاص مختلف تلقی متفاوتی از ایمان دارند، آنان به زنان یهودی بیشتر از زنان مسلمان احترام می گذارند. 

 

قبل از اینکه مسلمان بشوم، هر چند ما با نوعی تنفر نسبت به مسلمانان بزرگ شده ایم اما همیشه شیفته زنان محجبه مسلمان بودم، آنها را خیلی پاک و با وقار می دیدم، از نظر من آنها زیبایی خاص خودشان را داشتند. 

 

نخستین چیزی که در گرایش به اسلام برایم الهام بخش بود، قرآن بود، کلیه شواهد نشان‌دهنده این بود که اسلام یک دین حقیقی است، چرا که تمامی انبیا و نیز امامت را قبول دارد که از نظر من بسیار مسئله منطقی‌ای بود. کم کم این دانش و شناخت را پیدا کردم که اسلام تنها بعد بیرونی ندارد بلکه دارای بعد درونی نیز هست و باید از درون هم به حفظ و نگهداری آن پرداخت.  

 

خانواده من فکر می‌کردند که با این انتخاب خودم را محروم می‌کنم، چون در فرانسه زندگی می‌کردم و در آنجا حجاب کاملا ممنوع است. با پوشیدن روسری، شما نمی‌توانید به مدرسه و محل کار بروید و از بسیاری از زندگی‌های اجتماعی محروم می‌شوید. برای خانواده من بسیار سخت بود که ببینند من تنها به خاطر پوشدن لباس، زندگی‌ام را به لحاظ اجتماعی به خطر می‌اندازم. از نظر آنها لازم نبود که من مسلمان باشم و لازم نبود که با پوشیدن روسری مسلمانی خودم را نشان بدهم و کافی بود که تنها قلبا به آن ایمان داشته باشم. اما برای من این مسئله مهم بود چرا که در قرآن و بسیاری از سنت‌های پیامبر به اهمیت حجاب و شناخته‌شدن به عنوان مسلمان برای کسب احترام اشاره شده است. و من حاضر نبودم که آن را کنار بگذارم چرا که برای من چیزی بیشتر از پوشیدن لباس است.  

 

کسانی را می‌شناسم که حجاب دارند و بسیار خوشحال هستند، چرا که برای آنها یک افتخار است که خودشان را از نگاه دیگران پوشیده نگه می‌دارند. اگر ایمان شما ضعیف باشد  این نکته را متوجه نخواهید شد و براینان مهم نخواهد بود و فقط می‌خواهید که با دیگران اختلاط داشته باشید و می‌خواهید آنطوری زندگی کنید که آنها می‌گویند. مجددا می‌گویم که لازم است به اصول خود بازگردید و دریابید که چرا مسلمان هستید. چرا که اسلام دینی است که شما باید خود را تطبیق دهید و دینی نیست که توسط والدین به ارث برسد. و از این طریق باید به زیبایی اسلام و نیز زیبایی حجاب برای زنان و فایده آن برای آنها پی ببرید.  

 

پ.ن: تشرف لیلای عزیز به اسلام را نیز تبریک گفته، برای او هم از خداوند متعال آرزوی توفیق می کنیم...

نظرات 7 + ارسال نظر
عاشق هادی یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 ب.ظ http://www.holy-freedom.blogfa.com

سلام دوست من

به موضوع جالبی پرداخته اید ، واقعا آدم کیف می کنه که میبینه به خاطر

زیبایی های دینش بقیه بهش روی می آورند ولی افسوس می خوره

وقتی اطرافش میبینه که کسایی که ادعاشون میشه مسلمونن ، از

مسلمونها بدترند ، بهرحال مسلمان واقعی رو خدا تعیین میکنه

موضوع وبلاگ من هم مذهبیه و در رابطه با ترک گناه هستش ،

من لینکت کرده ام ، خوشحال میشم که منو لینک کنی

خدا خیرتون بده

سلام و ممنون از حضور و لطف شما...
یا علی...

دختر زمستون سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:59 ق.ظ http://www.lablaboo.blogfa.com

سلام
وب قشنگی دارید
من شما رو لینک کردم بهم سر بزنید دوست داشتید لینکم کنید

سلام و ممنون از لطف شما...حتما

صدیقه چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ق.ظ http://nsha.blogfa.com

من از شما بخاطر این وبلاگ عالیتون ممنوم.خیلی کار خوبی هست.لینکتون کردم .شما هم اگه دوست داشتید.....

ممنون از لطف و توجه شما...

یا مهدى پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ب.ظ http://phrophet.blogfa.com

به وبلاک من هم سر بزنید اکه دوست داشتید لینکم کنید من هم لینکتون. مى کنم.

سلام و ممنون از حضور شما...

نفیس چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ب.ظ

سلام
من وقتی مستند این خانوم رو دیدم خیلی منقلب شدم
واقعا به حالش غبطه خوردم که اینطور آزادانه اسلام آورد
احساس کردم که خدا چقدر دوستش داره.

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

مهدیه پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:30 ب.ظ http://collegianart.blogfa.com

میشه بگین این خانوم شیعه ان یا سنی؟
میدونم الان میخواین بگین مهم اینه که الان مسلمون شدنو ما هم با هم برادریم...!
ولی این برام جالبه
میخوام بدونم
اینا خیلی روح پاکی دارن
ی جورایی دارن ی چیزایی رو ازشون مخفی میکنن
میخوام روش تحقیق کنم
من شما رو لینک میکنم

سلام و ممنون از حضور و لطف شما، ایشون موقعی که مسلمان شدند سنی شدن از الانشون خبر ندارم...

بلور جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:39 ق.ظ

با سلام
درمیان یهودیها تشرف به اسلام کمتر از مسیحیان است،اما خیلی ارزشمند و قابل توجه است.چرا که بیشترین دشمنی با اسلام از ناحیه آنهاست.

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد