مریم فاضلی (ورونیکا)



مریم فاضلی، همان ورونیکا ی سابق متولد 1963 میلادی در برلین می باشد. اگرچه در پاسپورتش مذهب مسیحی برای او قید شده بود امّا به گفته وی تحت تاثیر افکار عمومی و شرایط اجتماعی برلین شرقی در آن ایام عملا کمونیست بوده و به هیچ بحث ماوراء الطبیعی و معنوی اعتقاد  نداشته است.


اندکی در مورد مسلمان شدن او :


ورونیکا در دوران جوانی اش گرفتار افسردگی و بیماریهای روحی و روانی بسیاری شده به گونه ای که شرایط نابسامانش روز به روز وضعیت او را نگران کننده تر می کرد. کم کم وضعیت نامطلوب اعصاب و روان وی بر قلبش نیز سرایت کرد و پزشکان وضعیت او را بحرانی و خطرناک اعلام کردند و به نزدیکانش هشدار داده که در صورت ادامه این روند عمر کوتاهی خواهد داشت.


روزی از روزها که برای درمان به بیمارستان کلیسا رفته بود یکی از پزشکان مسیحی جرقه دینداری و خداشناسی را در وجود او می زند و او را با دنیای دیگری آشنا میکند. او به ورونیکا می گوید: تو نیاز به فردی داری که تو را از بالا و همه جوره حمایت کند نه هم ردیفی مثل همسر و دوست و...


این صحبت های پزشک معتقد مسیحی برای ورونیکا بسیار تکان دهنده و البته سنگین بود لذا مدتی فکر و ذهنش را مشغول کرد تا با رفت و آمد با کلیسا و کمک برخی کشیشان این موضوع را بیشتر درک نمود.


روزی از روزها پای یکی از برنامه های تلویزیونی آلمان نشسته بود که یک خانم محجبه مسلمان را بعنوان میهمان برنامه شان آورده بودند اگرچه دست اندرکاران آن برنامه آن خانم مسلمان را برای به چالش کشیدن و در نهایت انزوای اسلام دعوت کرده بودند امّا انگار او ماموری از جانب خدا بود تا دستگیربنده سرگردانی به نام "ورونیکا" باشد.


صحبت های معنوی و منطقی آن بانوی مسلمان بسیار در خانم ورونیکا تاثیر گذاشت و او بلافاصله با آن شبکه تلویزیونی تماس گرفت و هر طور که شده شماره تلفن آن خانم مسلمان را از آنها گرفت و بعد از ارتباط و آشنایی با او از وی تقاضای کتب اسلامی و راهنمایی درباره دین مقدس اسلام کرد.


ورونیکا بعد از مشاوره های آن بانوی مسلمان و مطالعه قرآن و برخی کتب اسلامی عشق و علاقه اش به اسلام بیشتر شد و البته در این میان از الطاف و کمک های خداوند متعال نباید گذشت که به گفته خود وی هر مرحله که جلوتر می رفت حضرت حق راه جدیدی برایش باز کرده  و مرشدی را در مسیرش قرار می داد تا دست وی را بگیرد و او را از منجلاب زندگی غیرالهی نجات دهد.


وی نهایتا با یک ایرانی الاصل مقیم آلمان آشنا می شود و تصمیم به ازدواج با او می گیرد و سپس در سال 2000 سخت ترین تصمیم زندگی اش یعنی پوشیدن حجاب آنهم در شرایط سخت آن ایام آلمان را می گیرد که آن هم ماجراهای خاص خود را دارد. امّا این کار وی منجر به مخالفتها و واکنش دوستان و نزدیکانش می گردد و همگی او را از خود طرد کرده و او را غیر قابل تحمل دانستند.


به هر حال این بانوی تازه مسلمان هر قدم که به خدا نزدیکتر می شود یاس و نا امیدی و مشکلات جسمی و روحی و روانیش جای خود را به نشاط و امید و شادابی می دهد.


او  بعد از مدتی برای حفظ سلامت دینی و اخلاقی فرزندانش به ایران سفر می کند و  همسرش نیز که بخاطر کار و فعالیت های حقوقی اش در آلمان مانده بود، بعد از دو سال به آنها ملحق می شود.


او در حال حاضر بعنوان مبلغ دینی در ایران و آلمان فعالیت دارد و هر ساله برای سخنرانی در کلیسا و سایر مراکز فرهنگی و دینی آلمان و همچنین به منظور ارشاد هموطنانش به این کشور سفر می کند. وی همچنین در ترجمه برخی از مقالات و کتب اسلامی فارسی به آلمانی نیز مشارکت داشته است.


پ.ن : به مریم عزیز از صمیم قلب تبریک گفته، و از اینکه بانوانی امثال او را داریم به خود می بالیم، و برای او از خداوند متعال طلب سعادت و رستگاری می کنیم.

نظرات 18 + ارسال نظر
فدایی گل زهرا شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ق.ظ http://yazahra.iran.sc

سلام مطلب خوبی بود ماهم به خود می بالیم همچین بانوانی در ایران هست و مسلمان شده
به وبگاه بنده بیاید اگر موافق بودید تبادل لینک کنیم

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

منتظر شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ق.ظ http://basijshirazu.mihanblog.com

دشمن هر چه در سر داشته باشد برای نابودی اسلام؛موفق نخواهد شد زیرا ما کسی داریم که محافظ اسلام و همه ماست.
سلام دوست خوبم.
با " لطفاً پاسخ یادتون نره " منتظر پاسخ ارزشمندتون هستم.

سلام بر شما و ممنون از حضور و نظرتان، بله مطمئنا همینطور است...

زهرا یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:33 ق.ظ

مریم جان سلام
تولد دوباره ات مبارک
به امید تولد همه مردم دنیا

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...
به امید آن روز...

م یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:07 ب.ظ

سلام همسر من دورگه المانی امریکایی هستش که 6 سال پیش مسلمون شد و شیعه امد ایران رفت قم درست بخونه ولی اینقدر برخوردهای بد از بعضی ها دید که الان علاقه ش به فراگیری مطالب اسلامی خیلی کم شده .من واقعا متاسفم برای این موضوع. برای شما که این مطالب خوب رو میگذارید ارزوی بهترین ها رو دارم.موفق باشید .

سلام ممنون از حضور و نظر شما ... من هم متاسفم ... ولی به ایشان یادآوری کنید که از روی رفتار بعضی افراد نباید راجع به اسلام قضاوت کرد... ورود ایشان را نیز به اسلام تبریک می گوییم ... و از خداوند برای ایشان توفیقات بیشتری می طلبیم ...
شما هم موفق باشید...

شاگرد شهدا پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:19 ق.ظ http://sangar72.blogfa.com

سلام
تشکر واسه مطلب های زیباتون
من نیز به مریم خانوم تبریک عرض می کنم

سلام و ممنون از حضور و لطف شما...

م.م شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:23 ق.ظ

خوشحالم که با چشم باز و تحقیق اسلام را پذیرفت

سلام و ممنون از حضور و نظر شما... من هم خوشحالم

313 یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:10 ب.ظ http://samansoroosh313.blogfa.com/

http://samansoroosh313.blogfa.com/
این خانوم اومده بود دانشگاه ما

سلام بله خانم مریم فاضلی سخنرانی های بسیاری در جاهای مختلف دارند...

آ . د . م دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:52 ب.ظ http://1adam.blogsky.com/

سلام ؛
انتخاب موضوع وبتون عالیه ...
موفق باشید *

سلام و ممنون از حضور و لطف شما ... شما هم موفق باشید...

صدیقه چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ق.ظ http://nsha.blogfa.com

من از موقعی که دبیرستانی بودم دلم برای تازه مسلمانها می تپید.حس میکردم که مسلمان واقعی آنها هستند نه ما که از بچگی اینطور بار آمده ایم ومعلوم نیست اگر این شرایط را نداشتیم چه می شدیم.من به عنوان یک مسلمان به این خواهران وبرادران افتخار میکنم و امیدوارم ایمان ما روز بروز بیشتر شود.

سلام و ممنون از حضور و نظر ارزشمند شما...الهی آمین

آبان سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:59 ب.ظ

سلام
امروز ایشان را در شبکهء ثامن دیدم. با اعتماد به نفس و آگاهی و دانایی صحبت می کرد.
خیلی خوشحال شدم و خدا را شکر کردم .
با تشکر از شما و با دعای خیر و سلامتی و موفقیت برای بانوی بزرگوار شیعه مریم فاضلی. یا زهرا

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

آیدا پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:10 ب.ظ

سلام
راستش من عاشق این بانو هستم و تمام تازه مسلمانانی که اهل عملند.کاش خداوند روزمرگی را از دین امثال من بردارد...

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

muslim چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:09 ب.ظ http://inward.loxblog.com

سلام.¤¤¤¤¤بسیار التماس دعا¤¤¤¤¤
حق پشت و پناهتون
یاعلی

سلام و ممنون از شما، یا علی...

وثوق سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید من چنذ روز قبل مصاحبشونو در شبکه قرآن دیدم خیلی صادقانه و دلنشین حرف میزدند خوش به سعادتشون.التماس دعا.

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

محمدرضا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:14 ق.ظ

786
باسلام

لطفا با خانم مریم فاضلی(ورونیکا) صحبت کنید و در صورت تمایل ایشان یک راه ارتباط با ایشان را برایم ایمیل نمایید.

باتشکر

سلام و ممنون از حضور شما، من شماره ای از ایشان ندارم...

یاء چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:13 ب.ظ http://zendeg.blogfa.com/

سلام کاش بتونید لینک مصاحبه ی ماه عسل با ایشون رو تو این پست بگذارید.من قسمتی از مصاحبه رو دیدم و به نظرم فوق العاده بود.
موضوعی که در این وب بهش می پردازید یعنی تازه مسلمان ها یکی از شیرینی های دین ماست. من مدام سر می زنم و مطالبتون رو تدریجاً مطالعه می کنم.
موفق باشید.

سلام و ممنون از توجه و لطف شما...

روح الله یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:45 ب.ظ http://mofidi91.blogfa.com/

از خدا میخوام به این خانم سعادتمند و محترم خیر دنیا و آخرت عنایت کنه
و به ما توفیق بده درک کنیم این اسلام که با سختی های طاقت فرسای ائمه ی معصومین و شاگردان اونها تا به امروز به دست ما رسیده چه نعمت بی نظیریه و بتونیم با عمل به اسلام از خدای متعال به خاطر این نعمت تشکر کنیم
امیدوارم صدای زیبای اسلام در آینده ای نزدیک در تمام نقاط دنیا طنین انداز ببشه

سلام و ممنون از حضور شما، ان شاء الله...

معصومه پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام
من دانشجوی دانشگاه بوعلی هستم
ایشون امروز اومده بودن دانشگاه ما
فوق العاده بودنُُ وقتی صحبت میکردن دل آدم میلرزید من که خودم گریه م گرفت

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

حمیدشیرانی دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:21 ب.ظ http://www.shiie.blog.ir

سلام من حمید شیرانی مستبصر هستم و سنی بودم و شیعه شدم من فعالیت های در ترویج و تبلیغ فرهنگ مکتب اهل بیت ع دارم دوست دارم باهاتون ارتباط و همکاری سیاسی داشته باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد