آگوستین زوالیوس


آگوستین زوالیوس سی و سه ساله و اهل آرژانتین است که قبلا کاتولیک بوده است. وی 5 سال پیش و پس از اسلام آوردن نام زیبای «خلیل» را برای خود بر می‌گزیند. خلیل در آرژانتین لیسانس هنر و انسانشناسی گرفته و اکنون دو سال است در قم زندگی می‌کند و تسلط خوبی روی زبان فارسی دارد.


اندکی در مورد علت مسلمان شدنش:

خلیل در خصوص نحوه مسلمان شدنش،می‌گوید: "یکی از دوستانم پنج سال پیش از من شیعه شده بود و از آنجایی که من او را قبل از مسلمان شدنش نیز به خوبی می شناختم تغییر شخصیت، رفتار و نگرشش در من تاثیر بسیاری گذاشت و تصمیم گرفتم در مورد علت تحول دوستم تحقیق جامعی انجام دهم."


خلیل با راهنمایی دوستش به مسجدی می رود که متولی آن شخصی است که در ایران درس خوانده، وی کتاب هایی را به خلیل معرفی می کند که شامل کتاب های عرفانی و در ضمن کتاب های استاد شهید مرتضی مطهری بوده است.خلیل با تحقیق بسیار و خواندن آن کتاب‌ها و به ویژه تحت تاثیر کتاب‌های آیت‌الله شهید مطهری با عنایت حق‌تعالی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع می‌گرود.


او معتقد است دین اسلام کامل ترین دین است و برای همه زمان‌ها، شرایط و مسائل راه حل و جواب دارد. قرآن کتاب آسمانی مسلمانان دارای هیچ تحریفی نیست و می‌توان با ژرف‌نگری در آن به مسائل پاسخ داد و معتقد است که یکی از مهمترین جاذبه های اسلام برای هدایت من به این دین مساله تعادل دنیا و آخرت است.


او که به تازگی مشغول فراگیری فقه شیعی در حوزه علمیه قم شده است با تشریح منظور خود از تعادل بین دنیا و آخرت ادامه داد: یکی از مسائلی که همواره ذهن من را به خود مشغول داشته بود این بود که در برنامه دین قبلی ام باید برای رسیدن به خدا از دنیا کنار ه گیری می شد و این مسئله یعنی رهبانیت ، سیر عادی زندگی را مختل می کند .


خلیل پاسخگویی به نیازهای عصری را از ویژگی های دیگر اسلام بر شمرده و گفت: وقتی انسان بتواند در همه زمان ها با استفاده از فهم اجتهادی کلام خدا، به پرسش های زمان پاسخ بدهد و بتواند جایگاه خود در زندگی را بشناسد به آرامشی دست می یابد ، که در هیچ دینی به مانند اسلام وجود ندارد.


خلیل در مورد فضای حاکم بر آرژانتین در مورد اسلام و ایران می گوید: چون رسانه‌های آرژانتینی تحت سلطه صهیونیسم جهانی است، متتاسفانه ایران هراسی و اسلام‌هراسی گسترده ای بر آرژانتین حاکم شده است.


پ.ن: تشرف خلیل زوالیوس به اسلام و مذهب شیعه را تبریک گفته و از خداوند متعال برای او توفیقات فراوان می طلبیم...