اریک آبیدال

 

اریک سیلواین آبیدال، بازیکن فوتبال اهل فرانسه و دفاع تیم بارسلونا، در 11 سپتامبر 1979 در لیون متولد شد. او نام خود را بعد از مسلمان شدن از اریک به بلال تغییر داد. 

 

اندکی در مورد مسلمانی او: 

 

اریک آبیدال بازیکن اسبق تیم فوتبال "المپیک لیون" فرانسه، پس از تحقیق در مورد اسلام به این دین الهی مشرف شد. وی با تاکید بر اینکه اسلام را با آگاهی کامل انتخاب کرده است،افزود, همیشه قرآن را به همراه دارم و بدون هیچ مشکلی به زندگی ادامه می دهم. 

 

 اریک ابیدال در مصاحبه با روزنامه El Periodico در این‌باره گفت: درباره خود و دینم بسیار فکر کردم و پس از تحقیق درباره ادیان مختلف، اسلام را برگزیده و مسلمان شدم.  

  

از نکات مهمی که در مورد این بازیکن مسلمان وجود دارد اینست که اریک آبیدال از جمله بازیکنانی است که به استقبال ضیافت ماه رمضان در رقابت های لالیگا رفته است.   

 

 اریک آبیدال روزه هایش را به صورت کامل می گیرد، در ترکیب ثابت تیم کاتالان به میدان خواهد رفت و این اتفاقی است که فصل گذشته نیز رخ داده است.   

 

پ.ن: تشرف اریک آبیدال را نیز به دین مبین اسلام تبریک گفته و از وجود چنین مسلمانان معتقدی در دینمان به خود می بالیم، و از خداوند متعال خواستاریم بر توفیقات او در عمل به فرایض دینی روز به روز بیفزاید. 

محمد علی کلی

 

 

کاسیوس مارچلوس کلی مشهور به محمد علی کلی، در 17 ژانویه 1942 در ایالات متحده به دنیا آمد. او  یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است. پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد.  

 

ماجرای مسلمان شدن او: 

 

ماجرای مسلمان شدن کلی، از زمانی رقم خورد که او در مسابقه ای در آستانه شکست خوردن از رقیبش بود، و در حالی که کلی، نقش بر زمین شده و داور مسابقه شمارش معکوس می گفت، یکی از هواداران کلی که یک مرد مسلمان ایرانی بود، از کلی خواست که کلمه "یا الله" را تکرار کند.کلی، بعد از تکرار "یا الله" به طرز معجزه آسایی جان تازه ای گرفت و رقیبش را شکست داد.بعد از پایان مسابقه از آن مرد درباره" یا الله" و ماجرا پرسید، و وقتی مرد برای او توضیح داد کلی، تصمیم بر مسلمان شدن گرفت. 

 

گرایش او به اسلام زندگیش را تا حد زیادی تحت شعاع قرار داد و حتی تعالیم دینی کسانی که تحت رهبریشان بود اورا واداشت تا قرآن را با جدیت فرا بگیرد و او همچنین کم کم این ذهنیت را که سفید پوستان از شیاطین هستند و زاییده تفکرات تبعیض نژادی بود به فراموشی سپرد و یاد گرفت که مردمان جهان از هر رنگ و ملیتی که باشند، همنوع هم هستند و باید در این دنیا خود را برای زندگی در دنیای دیگر آماده کنند. 

 

پ.ن: تشرف محمد علی کلی را نیز به اسلام تبریک می گوییم و از خداوند بزرگ می خواهیم که "گردن ما را جز به درگاه خویش، در برابر هیچ کس فرو مکش".

کریم عبدالجبار

 

 

فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر، در 16 آوریل 1947 در منهتن نیویورک به دنیا آمد، وی پس از پذیرفتن دین اسلام، نام خود را به کریم عبدالجبار تغییر داد. 

 

کریم عبدالجبار بسکتبالیست مشهور تیمهای میلواکی باکس و لس آنجلس لیکرز است که هم اکنون از بسکتبال خداحافظی کرده و در پلیس امنیتی آمریکا استخدام شده است.  

 

اندکی در مورد اسلام آوردن او: 

 

عبدالجبار اولین بار بواسطه ی حماس عبدالخالص، طبل زن سابق موسیقی جاز و اولین مبلغ مذهب حنفی در شهر واشنگتن، با اسلام آشنا شد. به گواهی خود او، او بگونه ای بار آمده بود که مسئولیت های سنگینی مانند، مربی و معلمی را بپذیرد و با همین روحیه تعالیم عبدالخالص را مو به مو دنبال می کرد. و به همین خاطر ،به زودی آموزه های عبدالخالص او را بواسطه ی مطالعه قرآن کریم و نیز فراگیری عربی به چالش کشید. و در سال 1973 به لیبی و عربستان سعودی مسافرت نمود تا زبان عربی را بهتر آموخته و دین اسلام را در مهد آن بیاموزد. 

 

عبدالجبار خود را یک آمریکایی آفریقایی تبار می داند که مسلمان است. وی ایمان به یک هستی برتر و درک خود را از اینکه حضرت محمد(ص) پیامبر خدا بوده و اینکه قرآن کریم آخرین وحی خداوند است، اذعان می دارد. 

 

او همچنین در اعتراض به تحمیل شدن آئین کاتولیک از سوی پدرانش به وی، تاکید می ورزد که بچه های او در انتخاب عقیده ی خود آزاد هستند. 

 

کریم عبدالجبار، به نوبه ی خود، مسئولیت زندگانی نیکو بر پایه ی اسلام را می پذیرد و باور دارد که دین اسلام توانایی برآوردن نیازمندی های قهرمان حرفه ای بودن در آمریکا را داراست. 

 

پ.ن : به برادر کریم عبدالجبار نیز به خاطر قدم نهادن در این راه تبریک می گوییم...و پروردگار را سپاس و ستایش سزاوار است که از شقاوت الحاد و تردید، در پناهش ایمن مانده ایم و به دولت یکتا پرستی و حق بینی راه یافته ایم.

لوکا گائتانی لاواتلی

 

 

لوکا گائتانی لاواتلی فرزند یکی از بزرگ‌ترین و معروفترین تولید کنندگان شراب در ایتالیا که به معروف (سلطان شراب) است بود. پدر وی مالک کارخانه بزرگ و قدیمی تولید مشروبات الکلی به نام مونتالچینو می باشد.  

 

ماجرای اسلام آوردن لوکا

 

 لوکا از زمان کودکی از دوستان ادواردو بود. وی در سال 1988 به همراه ادواردو آنیلی به ایران آمد. در این سفر ادواردو به “قدیری ابیانه” گفت که با لوکا در مورد اسلام صحبت کرده و او را تا مرز اسلام آورده است اما نتوانسته است او را مسلمان کند اما بر این باور بود که یک هل برای اسلام آوردن او کافی بود و از قدیری می خواهد که با لوکا صحبت کند. قدیری ابیانه نیز به مدت حدود دو ساعت با لوکا در هتل آزادی (اوین) به تنهایی صحبت می کند. جلسه ای که منجر به اسلام آوردن وی و پذیرش تشیع می شود

 

سپس به اتفاق هم به منزل حضرت آیت الله سید علی گلپایگانی واقع در یوسف آباد می روند و آنجا مراسم تشرف لوکا به تشیع برگزار می گردد

 

لوکا ناچار بود بین ثروت و عقیده یکی را انتخاب کند و او نیز مثل ادواردو، عقیده را برگزیده بود

 

دکتر قدیری ابیانه می گوید در ملاقاتی در هتل آزادی تهران با او داشتم به این نتیجه رسیدم که او در کلیات اسلام مشکلی ندارد، اما عاملی باعث می‌شود که از پذیرش اسلام امتناع کند. با شناختی که از تبلیغات ایتالیا در مورد اسلام و حجاب و وضعیت زن در اسلام داشتم، متوجه شدم مشکل او فلسفه حجاب در اسلام است. وی افزود: لذا در این مورد با او صحبت کرده و فلسفه حجاب در اسلام و قوانین در مورد زن را تشریح کردم. این مسئله برای لوکا که از خانوادای بود که از طریق پورنوگرافی و مشروبات الکلی به ثروت افسانه‌ای دست یافته بود، بسیار جذاب بود و بلافاصله مسلمان و شیعه شد

 

پ.ن۱: تشرف شهید کنت لوکا را نیز به دین مبین اسلام تبریک گفته و امیدواریم خداوند در آن دنیا را غریق رحمتش کند

 

پ.ن۲: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول رحمت و برکت را به تمامی مسلمانان معتقد سراسر دنیا تبریک می گوییم، و در این ماه از خداوند متعال می خواهیم که نعمت اسلام را روزی تمامی بندگانش کند تا روز به روز شاهد ره یافتگان بیشتری باشیم...آمین