جورجیادیز(دیامز)

 

 

میلانی جورجیادیز، با نام هنری دیامز، رپر فرانسوی زبان، در 30 جولای 1980 متولد شد.گفتنی است که وی از پدری یونانی و مادری فرانسوی در آتن پایتخت یونان متولد شد. در چهار سالگی به همراه والدینش برای ادامه زندگی به پاریس رفت و در یکی از محله های ساده و فقیرنشین این شهر سکنی گزید. وی خوانندگی را از سال 1994 میلادی در یک گروه خوانندگی جوانان آغاز کرد اما به دلیل استعداد زیادش توانست طی مدت زمان چند سال به شهرت برسد. او دارای شخصیتی قوی و صدایی ویژه است. 

 

اندکی در مورد مسلمان شدن وی: 

 

به گزارش مجله فرانسوی "قالا" : "میلانی جورجیادیز" معروف به "دیامز" در چند وقت اخیر و به وی‍ژه پس از شهرت یافتن، دچار مشکلات روحی - روانی و عاطفی بسیار زیادی شده بود و از آن به شدت رنج می برد همین امر موجب شد گوشه گیر شده و کمتر در ملأ عام ظاهر شود.   

 

"دیامز" 29 ساله که در سنین کودکی پدر و مادرش از هم جدا شدند، دوران کودکی سختی را سپری کرد. وی در سن 15 سالگی به یک خودکشی ناموفق اقدام ورزید. پس از گرویدن به دین مبین اسلام گفت:‌ برای درمان مشکلات روحی - روانی خود به پزشکان زیادی مراجعه کردم اما هیچ یک از آنان نتوانست مرا درمان کند. راه حل درمان این بیماری را در دین یافتم. چیزی که دنبالش بودم را در شهرت و ثروت نیافتم، به خدا روی آوردم و آن را نزد خدا یافتم.  

 

برخی از دوستان و نزدیکان "دیامز" علت مسلمان شدنش را معاشرت زیاد وی با فرانسوی‌های آفریقایی تبار که بیشترشان مسلمان هستند، عنوان می کنند. قابل ذکر است جدیدترین آلبوم این خواننده سرشناس رپ، "کودکان صحراء" نام دارد که موضوع آن مشکلات و سختی‌های کودکان فقیر ساکن در محله‌های حاشیه‌ای پاریس است. وی نژادپرستی که این کودکان و خانواده های فقیر از آن رنج می برند را در آلبوم خود شرح داده است. 

 

پ.ن: تشرف دیامز عزیز به دین مبین اسلام را نیز تبریک گفته، و برای او هم از خداوند متعال طلب توفیق می کنیم... 

 

بازنشر این مطلب در پایگاه اطلاع رسانی جام نیوز 

بازنشر این مطلب در سایت عمار نامه

کریستینا بکر

 

 

کریستینا بکر،مجری محبوب شبکه تلویزیونی ام تی وی،که در 13 دسامبر 1965 در هامبورگ به دنیا آمد، ناگهان با پذیرش اسلام جامعه آلمان را به شوک فرو برد. 

 

اندکی در مورد مسلمان شدن وی: 

 
خانم بکر پس از مدتی دوستی با "عمران خان" ورزشکار معروف پاکستانی به اسلام گروید.  اگرچه خانم بکر روسری سر نمیکند ولی نماز میخواند و از پوشیدن لباسهای نیمه برهنه خودداری میکند زیرا باور دارد "خود را سکسی نشان دادن" روش ناسالم و منفی جلب توجه دیگران میباشد. اگرچه وی در طی سفر حج سال 2006 خود به مکه لباس پوشیده اسلامی بر تن کرد . 

 

بکر می گوید رابطه ی "با حیای" زن و مرد در اسلام باعث آرامش میشود در حالیکه وی در زندگی پر زرق و برق قبلی غربی خود که با معروفترین خواننده های دنیا رفت و آمد داشت، شاهد بوده که مشروب خوری، ارتباطات ناسالم، مواد مخدر و رابطه بی بند و بار زن و مرد برای اطرافیان وی "شادی و آرامش درونی" به همراه نداشته است.بکر که نردبان ترقی حرفه ای را سریع طی کرده بود و به معروفیت زیادی نیز رسیده بود میگوید اکنون از زندگی آرام و "با حیای" خود راضی تر و شادترم و هیچگاه و هیچگاه از این کار خود پشیمان نیستم اگرچه از کار اخراج شدم و حتی برنامه های که من تدوین کننده و مجری آن نیز بودم متوقف شد و از نظر مالی و شهرت زیان قابل توجهی متحمل شدم.
 

 وی تجربیات زندگی اسلامی خود را در کتابی پر فروش(Der Islam als Weg des Herzens: Warum ich Muslima bin) منتشر کرده است. 

 

 او دقت در هنر اسلامی و آزادی‌های انسان در عرصه اجتماع را قوی‌ترین انگیزه برای پذیرش اسلام عنوان کرده و می‌افزاید: اسلام در زمینه محبت انسان‌ها به یکدیگر بی‌نظیر است و از این نظر دین اسلام ممتاز است.

«بکر» خانواده خود را نیز به پذیرش اسلام دعوت کرده و از اینکه خانوداه نیز با او مهربان هستند، اظهارخشنودی می کند.

او وحشت جهان غرب از اسلام را به دلیل ناآگاهی عمومی جامعه غرب از اسلام دانست و افزود: سطح تبلیغات اسلامی در جهان غرب عمیق نیست؛ به همین خاطر مردم آگاهی کافی از اسلام و دین مهربانی ندارند.

او که با الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، معتقد است نگرش اسلام به زنان و امور سیاسی در جهان غرب محدود به برخی روابط سطحی است و تنها احکام جنگ و مبارزه با ظلم در تبلیغ سیاسی اسلام در جهان غرب تبلیغ می‌شود و نتیجه آن اسلام هراسی است و از این نظر مسئولیت مبلغان اسلامی دوچندان است تا چهره واقعی حقوق زن در اسلام و اسلام درخشان به جهان غرب معرفی شود.

 

پ.ن: تشرف کریستینا بکر به اسلام را نیز تبریک گفته و برای او نیز از خداوند طلب خیر و رحمت و مغفرت می کنیم... 

 

باز نشر این مطلب در سایت عمار نامه 

باز نشر این مطلب در پایگاه اطلاع رسانی جام نیوز

مارگارت مارکوس

   

 

مارگارت مارکوس، محقق آمریکایی، در 23 می 1934 در نیویورک به دنیا آمد، او تاکنون بالغ بر 30 جلد کتاب در مورد تاریخ و فرهنگ اسلامی به رشته تحریر در آورده است. وی تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه نیویورک ادامه داد و پس از بررسى درباره ى آیین مترقى اسلام و قرآن در 24 می1961 به وسیله انجمن تبلیغات اسلامى مقیم آمریکا رسماً به دین اسلام مشرف شد، و پس آن نام خود را به مریم جمیله تغییر داد.  

 

او در مورد علت مسلمان شدنش اینطور می گوید:  

 

در حین تحصیل مریض شدم و مدت دو سال در بیمارستان بسترى شدم، در آنجا بود که نذر کردم خوب شوم تا زودتر به اسلام و مسلمانان ملحق شوم. بیمارى من به طور غیر منتظره بهبودى یافت و پس از مرخصى از بیمارستان در شهر نیویورک در به در به دنبال جستجوی فرد مسلمانى  پرداختم و با شریف ترین افراد مسلمان بر خوردکردم و با کمال افتخار اسلام آوردم.  

  

 او همچنین اظهار دارد که:  

 

من به اسلام بسیار علاقه مندم و همچنین به تاریخ تمدّنى و سیاسى آن از آغاز تا عصر حاضر، و تمام معلومات و اطلاعاتى را که درباره ى ایمان و عقیده در مذهب مقدّس اسلام به دست آورده ام شخصاً تتبع کردم. وقتى در پاکستان اقامت گزیدم مقالاتم در نشریه هاى محلى به زبان انگلیسى و اردو انتشار یافت. و همچنین در فواصل معیّنى در مجله هاى هندوستانى منتشر شد.و شوهر من محمد یوسف خان از فوریه 1966 مقالات مرا به صورت کتاب در آورد. 

 

پ.ن: تشرف مریم جمیله عزیز به اسلام را ارج نهاده و به او تبریک می گوییم، و از خداوند متعال خواستاریم تا بینشی به بندگانش اعطا کند تا روز به روز بر شمار مسلمانان جهان افزوده شود... 

 

باز نشر این مطلب در پایگا اطلاع رسانی جام نیوز