سارا بوکر

 

 

سارا بوکر، هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی است. 

 

او در گفتگویی خود را اینگونه معرفی و علت مسلمان شدنش را اینگونه بیان می کند: 

 

من یک زن امریکائی هستم که در مرکز امریکا بدنیا آمده ام. من مانند هر دختر دیگری بزرگ شدم. با علاقه و تعلق خاطر شدید به زرق و برق زندگی در "گران شهرها". در نهایت من به فلوریدا و از آنجا به ساحل جنوبی میامی نقل مکان کردم. یک منطقه پرشور برای آنهائی که در جستجوی "زندگی پر زرق و برق" هستند. طبیعتا، من آنچه که یک دختر معمولی غربی انجام می دهد را انجام می دادم.   

 

براساس ارزیابی ارزش خودم بر مبنای میزان جلب توجه دیگران من به ظاهر و جذابیت و گیرائی خودم توجه داشتم. من مرتبا ورزش می کردم و یک مربی شخصی شدم. یک خانه شیک لب دریا خریدم و توانستم یک سبک زندگی "با کلاس" برای خود فراهم کنم.   

 

سالها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در "جذابیت زنانگی ام" پیشرفت می کنم درجه رضایت شخصی و خوشبختی ام افت می کند. من برده مد بودم. من گروگان ظاهرم بودم.

به علت افزایش مستمر فاصله میان رضایت شخصی من و سبک زندگی ام، من در فرار از الکل و مهمانی ها (پارتی ها) به مراقبه (مدیتیشن) و مذاهب غیرمتعارف پناه می بردم. اما یک فاصله کوچک به یک دره تبدیل گشت. و در نهایت متوجه شدم که تمامی انها فقط یک مسکن هستند و نه یک درمان موثر.   

 

یازده سپتامبر ۲۰۰۱، زمانی که من شاهد رگبار پی در پی اسلام، ارزشها و فرهنگ اسلامی، و اعلام شرم آور "جنگ صلیبی جدید" بودم، توجه ام به چیزی بنام اسلام آغاز شد. تا آن زمان، تمام چیزهائی که برای من با اسلام تداعی می گردید عبارت بودند از: زنان پوشیده در "چادر"، کتک زنندگان زنان (همسران)، حرام ها، و یک دنیا ترور و وحشت. 

  

یک روز من با قرآن، کتابی که در غرب بطور منفی کلیشه ئی معرفی شده است برخورد کردم. در ابتدا سبک و نحوه برخورد قرآن مرا تحت تاثیر قرار داد، و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش، و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. من قرآن را خطابه ای مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح، بدون نیاز به هیچ مترجم (مفسر) و کشیشی یافتم.   

 

سرانجام من حقیقت را دریافتم: فعالیت ارضاء کننده جدید من چیزی جز قبول مذهبی بنام اسلام، که می تواند سرچشمه آرامش برای من بعنوان یک مسلمان "فعال" باشد، نبود.   

 

من یک ردای زیبای بلند ویک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم ودر خیابان ها و محله هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار "شیک" سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم. اگر چه مردم، چهره ها، و مغازه ها همه همان ها بودند، اما یک چیز بطرزی چشمگیر و استثنائی متفاوت بود، من همان نبودم، و نه آرامشی که من برای اولین بار در زن بودن تجربه کردم.   

 

من احساس کردم که همه زنجیرها پاره شده اند و من بالاخره آزاد شده ام. من از چهره های حیرت زده جدید مردم، در مکانی که زمانی چهره هائی که پر از نگاه های شکارچی برشکار بود را تجربه کرده بودم، لذت می بردم. ناگهان یک بار از دوش من برداشته شد. من دیگر تمامی وقت ام را صرف خرید، آرایش، درست کردن موهایم، و تمرین بدنی برای خوش اندام شدن نمی کردم. سرانجام، من آزاد شدم.    

 

من از حجاب رضایت داشتم، اما دیدن روبه افزایش زنان مسلمانی که از نقاب استفاده می کنند کنجکاوی مرا در باره نقاب برانگیخت. من نظر همسر مسلمانم را، که پس از اسلام آوردن با او ازدواج کردم، درباره گذاشتن نقاب و یا بسنده کردن به حجاب را جویا شدم. به نظر او حجاب در اسلام امری واجب است، در حالی که نقاب نیست. در آن زمان، حجاب من شامل پوشش سری که تمامی سر مرا بجز صورتم رامی پوشاند، و یک ردای سیاه بلند گشاد بنام "عبا" که تمامی بدن مرا از گردن تا نوک پا را می پوشاند، بود.   

 

هیچ چیز مرا از تعویض بیکینی ام در ساحل جنوبی و زندگی پر زرق و برق سبک غربی ام با زندگی کردن در آرامش با خالقم و لذت بردن از زندگی در میان همنوعآنم بعنوان یک شخص با ارزش، خوشحال نمی کند. بدین دلیل است که من استفاده از نقاب را انتخاب کرده ام، و تا پای مرگ از حق لاینفک ام برای پوشیدن اش دفاع خواهم نمود.  

 

به شما زنانی که مفاهیم زشت کلیشه ای علیه حجاب فروتنآنه اسلامی را می پذیرید، می گویم که: شما نمی دانید که چه چیزی را دارید از دست می دهید.  

 

پ.ن: به سارای عزیز نیز به خاطر این انتخابش تبریک گفته و برای او نیز از خداوند متعال در جهت پیشبرد اهدافش آرزوی توفیق داریم...  

 

منبع :The religion of islam

 

باز نشر این مطلب در سایت عمار نامه 

باز نشر این مطلب در سایت هزار سنگر 

باز نشر این مطلب در سایت جام نیوز 

نظرات 12 + ارسال نظر
عمارنامه سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:00 ب.ظ http://ammarname.ir

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/5786
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

سلام و ممنون از شما...

مسافر قطار سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ب.ظ http://ghatar-d2.blogfa.com

سلام دوست عزیز
چجور میتوانم حرفت را باور کنم که نه منبعی زدی نه چیزی؟
شبیه گفتگو های خیالی است

سلام و ممنون از حضور شما، مطمئن باشید اینها گفتگوهای خیالی نیستند، مطالبی که در این وبلاگ می خوانید از چندین سایت جمع آوری و ترجمه شده هستند، با یک سرچ کوچک به درستی آنها پی می برید...

هزار سنگر چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:53 ب.ظ http://www.hezarsangar.com

سلام
مطلب شما در هزارسنگر منتشر شد

لینک: http://www.hezarsangar.com/be-revayate-link/be-revayate-link/2791-746.html

سلام و ممنون از شما...

fateme جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ق.ظ

سلام ممنون از مطلبی که گذاشتین؛

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

یاس یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ق.ظ

به سارا بوکر بسیار بسیار تبریک میگم و به عنوان یک خانم مسلمان حس غرور دارم وبرای ایشون آرزوی بهترین ها رو دارم

سلام و ممنون از حضور و نظر شما...

شبنم یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 ب.ظ

کاش منابع رو به زبان اصلی می گذاشتید به نظرم موثر تر بود از یه عکس و یه توضیح فارسی

سلام و ممنون از پیشنهاد خوب شما، چشم حتما این کار را خواهم کرد...

جام بلاگ چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:31 ب.ظ http://www.jamnews.ir

با سلام.مطلب شما در سرویس جام بلاگ سایت جام نیوز منتشر گردید.

سلام و ممنون از لطف شما...

پریا پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ق.ظ

با سلام وهزاران درود بر شما دوست عزیز
من با خواندن وبلاگ تازه مسلمان نظرم درباره اسلام و...... تغیر کرده ادامه دهید موفق باشید.

سلام و درود بر شما، ممنون ، از اینکه این وبلاگ موثر واقع شده بسیار خوشحالم، موید باشید...

فریبا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام
مرسی از مطالب عالیتون
چند وقتی بود دنبال همچین مطالبی میگشتم
یه سوال:من دنبال یکی میگردم که بتونه به سوالاتم به عنوان کسی که میخواد مسلمون بشه جواب بده.میتونید یهم معرفی کنید؟

سلام و ممنون از شما، بله شما می توانید تمام سوالات خود را در همین جا مطرح کنید، مطمئن باشید به تمام آنها پاسخ داده خواهد شد، پاسخ هایتان را می توانید یا در ایمیلتان دریافت کنید، یا در پست جداگانه ای به آنها پرداخته خواهد شد...

رهگذر یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ب.ظ

از شما به خاطر درج و انتشار چنین خبراهایی متشکرم.خداوند اجر عظیم به شما عنایت نماید

سلام و ممنون از لطف و محبت شما، خداوند شما را هم شامل خیر و مغفرت خودش کند، ان شا لله...

فائزه یغمور دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:00 ب.ظ

سلام سارا
ورودت به دریای زیبای اسلام تبریک میگم و برات آرزوی موفقیت می کنم

سلام و ممنون از حضور و نظرتان...

جابر جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:09 ق.ظ

با سلام
حقیقت حجاب،نزدیکی به پروردگار و آرامش و امنیت است.

سلام، همینطور است، ممنون...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد